fredag 15. januar 2010

Tusen Takk:)

Da jeg laget denne "fotobloggen" regnet jeg egentlig med at det ble bare meg selv som kom til å være innom her og titte på mine egne bilder og lese det lille jeg skriver. Ikke syns jeg bildene er spesielt bra heller og jeg ser myyye jeg kunne gjort annerledes med dem, men det er ikke bestandig en rekker å tenke ut de beste mulighetene før bildet må taes. Jeg kan ikke stå en halvtime å spekulere på hvor jeg kan ta det beste bildet av solnendgangen eller hvordan, for sola forsvinner pluttselig bak en sky eller går ned og da er det for seint:)
Men innimellom dukker det opp et og annet bilde med fine farger om ikke anna.

Uansett, det jeg skulle skrive om var hvor overrasket og veldig glad jeg blir for alle de fine kommentarene jeg har fått her, det er veldig veldig morro å få sånne tilbakemeldinger:D
Jeg prøver å innom bloggene til alle som skriver her, men er ikke bestandig jeg legger igjen noe "spor" . Stort sett blir jeg så fasinert og betatt av bilder og ting andre skriver om at jeg helt glemmer å kommentere:) (min bedre halvdel sier jeg er håpløst distre:)
Prøver å ta meg sammen, men ikke bestandig det er like enkelt:)
Må bare enda en gang si TUSEN TAKK til alle koselige kommentarer, og jeg begynner å føle meg litt tryggere på at dette med blogging faktisk ikke er så ille:)


Har blitt lite fotografering de siste dagene, eller egentlig så har det blitt mye, jeg har endelig spart sammen såpass mye at jeg kunne kjøpe Canon 50D og gjett om det ble forskjell fra mitt gamle Canon 400:)
Det ble som dag og natt gitt, men som med alle nye ting så blir det "prakk", kameraet fungerer som en drøm, men overføringen av bilder og redigeringsprogrammet på pcen fungerte ikke...
Etter mye om og men, har jeg funnet ut at jeg trenger den aller nyeste versjonen av redigeringsprogrammet mitt for å få dette til å fungere, og det koster selvfølgelig penger:)
Så her må det spares litt igjen...
Jeg får nå uansett leke meg med en drøm av et kamera så lenge, så får jeg en stor jobb med lagring, sortering og eventuell redigering senere:D
De 3 bildene som er her er tatt med 50D, ikke sikkert det visses så godt her, men det er stor forskjell fra mitt gamle, men trofaste 400....

3 kommentarer:

  1. Hei, sikkert stor forskjell kan jeg tenke meg, lykke til med det nye;-). Fine motiv og bilder, jeg har vært mye ute selv i kulden de siste ukene, det er magiske motiver der ute, men nå er jeg jammen glad det er mildere igjen:-). Ha en flott helg. Anne-Lise

    SvarSlett
  2. Vakre bilder igjen Anne, og når du sier det er det kanskje en liten forskjell på bildene, men ville vel kanskje ikke lagt merke til det om du ikke hadde sagt det.

    Blogging ja :-) kjekt sjø, og for min egen del synes jeg det gir mer faktisk enn å henge forran den tv og se på alskend dritt og serier som gir meg lite. Her inne finner man mennesker med samme interesse, og en finner inspirasjon og lærdom om foto også faktisk.

    Egene bilder er jeg aldri fornøyd med jeg heller, ser meg lei på dem før de publiseres i bloggen på en måte. Men skitt!! så lenge JEG :-) har det gøy i prosessen så, er det faktisk helt det samme for meg hva andre sier, for en mÅ ha det gøy, blir det ett mas og et strev, ja, da får en bare glemme blogging en stund.

    Kjekt er det jo at andre ser innom, og positive ord, ja det kjenner en jo varmer uansett. Litt lurt er det allkevel å besøke andre blogger, hvis ikke er det nå lett for at de ikke kommer tilbake til deg, slik er det nå bare på en måte, det forventes litt gjenbesøk.

    Som Arya her sa, du skulle laget bildene, eller bloggbredden din litt breder slik at bildene mer kommer til sin rett. Og trenger du teknisk hjelp til det sier du jammen i fra, for ikke vanskelig i det hele tatt sjø...

    Heldigvis mildere dager, helg og alt godt. Det skal koses bde innendørs og utendørs her i huset, og jeg koser med stort om dagen faktisk. Våken tidlig da som du ser, men skitt au, får mye ut av dagen da ja, når en ikke sover til 11.

    Ha en kjekk dag der oppe, klem fra Anne

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt kamera!! Selv har jeg også hatt 400D helt frem til nå jul, og det har vært en trofast følgekamerat!! Men jeg ble overrasket over at du trenger oppgradering av redigeringsprogrammet ditt. Som regel er det noen nye drivere som trengs installeres ifm nytt kamera. Sjekk denne siden hos Canon: http://software.canon-europe.com/products/0010677.asp - og se om det ikke er noe der som du bør laste ned. Hvilke program bruker du, forresten?

    Ellers tar du flotte bilder! Og med de fargene og det lyset er det ikke nødvendig å redigere dem i det hele tatt!!!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett