lørdag 2. oktober 2010

Tur til Dovre 22 sept

22 sept tok vi enda en gang turen til Dovre, vi hadde ingen forhåpninger om å se moskus denne gangen, men lykken hadde ikke forlatt oss og vi fant enda en gang disse praktfulle og staselig dyra.
været var så som så, men hva annet kan man forvente seint i september?


Desverre så er avstanden såpass stor at bildene blir ikke bra:(
Joda, vi kunne sikkert ha gått nærmere, men da hadde vi overskredet det med sikkerhetssone på 200m og det tok vi ikke sjansen på. Disse dyra skal man ikke tirre opp unødvendig....
Bildene er tatt med 100-400mm objektiv..og forstørra litt etterpå, sikkert derfor kvaliteten er så dårlig...De så forøvrig mye bedre ut når jeg så dem i redigeringsprogrammet... :-)














1 kommentar:

  1. Hølle dussan så heldige dere var da!! aldri aldri sett, men så har jeg vel nesten bare kjørt ganske så fort over Dovrefjelle også, ikke akkurat tid til annet enn do stopper gubben her :-)

    Godt du kom med ett innlegg igjen nå, savnet vettu, og jeg undret på om du hadde mistet helt fotogleden..., heldigvis ikke.

    Influensa`n har tatt meg, men i fremgang helsa nå da, det er bare det at det går så treigt!!

    Å de syra der, ser just ut som meg like før et frisørbesøk, he he

    Fin lørdag kveld ønskes dere oppå bakken der.
    Anneklem, helt fri fir virus

    SvarSlett