fredag 7. oktober 2011

Dovre er ikke bare moskus!!



 Siden været ute er midlt sagt elendig så brukes kvelden til å sitte og redigere og titte på bilder fra tidligere turer på Dovre...For Dovre er ikke bare moskus....Dovre er vill, rå og ubeskrivelig natur...Der rår naturkreftene og som menneske har man absolutt ingenting å stille opp med :-)
Og hvem mister vel ikke både munn og mæle når man stor på en fjelltopp og ser utover...



Det er mye himmel på bildene her, men skyene blir helt fantastiske når man kommer så langt opp. 






Flotte, majestetiske Snøhetta....jeg håper fortsatt å komme meg opp på toppen der en dag....







 Bilde tatt mot Snøhetta på den forrige turen vi hadde , da var det kommet snø på toppene.




På den siste turen stoppet vi på vei opp Drivdalen for å ta bilder av denne fossen...men ikke bare bare å ta bilder i sterk vind, selv med stativ.

.







Denne utsikten hadde vi mens vi spiste nista vår, ubeskrivelig......og så mye vind at pålegget på brødskiva blåste vekk om vi ikke passet på :-)

           Det lurte seg inn et bilde av et par moskuser her og....med Snøhetta i bakgrunnen.



1 kommentar:

  1. Fantastisk flott Anne, og jeg likte spesiellt godt de bildene med elva i forgrunn. Nesten så en ser det er brevann, grønt det vannet.

    Fantastisk flott natur, men skuffende lite farger syntes jeg. Hadde kanskje ventet mer, men blir kanskje ikke helt `sånn` på Dovre, hvem vet :-)

    Tenkte på deg og sykkeltur flere ganger der oppe, for en skjønner faktisk at DET hadde vært tingen. Gå timesvis/dagesvis i slikt terreng og jeg tror faktisk jeg hadde blitt dritt lei i mangel av trær og detaljer, men sykkel derimot, en kommer seg litt lenger på kortere tid.

    Superkjekk lødag til deg. Hadde ønsket seg sol og tørrvær så klart men...

    Klem på vei.

    SvarSlett