mandag 20. august 2012

Traner!


Våknet til et elendig vær i går, skikkelig styrtregn, så alle mine planer om en fototur i skogen ble lagt på is. Vi bestemte oss for å kjøre en tur litt senere på dagen, og se om været var bedre andre steder. Vi kjørte forbi et sted hvor jeg så en liten flokk traner tidligere i sommer, men det var ingen å se i går, så vi kjørte videre. etter et par kilometer dukket den vesle flokken allikevel opp, litt for langt borte til at det ble noen "superbilder" men jeg har "jaktet" på traner med kamera såpass lenge at jeg vet at å få tatt bilde av disse uten å sitte i skjul er vanskelig, de er sky og er raske til å gå unna når det føler seg truet.





Om ikke lenge begynner tranene å samle seg for å trekke sørover, i nabokomunen vår samles det hvert år hundrevis av traner på åkrene før de begynner på reisen sørover, det er et utrolig syn, og i år håper jeg på å oppover for å ta bilder.


 De var ikke overbegeistrede over å bli tatt bilder av




Godt å "lufte" vingene litt.



 Flotte og elegante fugler


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar