tirsdag 16. november 2010

Tur i nysnøen

Har ikke vært tid til hverken å ta bilder eller gå særlig tur i skogen på noen dager (unntatt en løpetur her en kveld) og det begynnte å kjennes, Tror det der med å rusle i skogen er vanedannende..
Fjellvåkene var borte for ei god stund siden så jeg regner med at de har dratt lenger sør, håper de er tilbake til neste år. Den store elgoksen som holder til oppi her overlevde til min store glede elgjakta og rusler vel fortsatt rundt, så noen digre elgspor i det området han holder til i går så jeg regner med han er her. Enda er ikke vinteren kommet igang for fullt så jeg tror de fleste klarer seg godt enda. Krysser fingrene for at det ikke blir en hard vinter dette året og!




Så på søndag slengte jeg sekken på ryggen og ruslet til skogs, på tross av 15-20 cm med snø så var det fint å gå...og skikkelig juletstemning :-) Og lite folk å møte, tror de fleste holde seg til brøytede veier nå som snøen har kommet..




Gikk mye lenger en det som var planen og pluttselig merket jeg at det begynnte å bli mørkt (typisk meg å glemme klokka når jeg rusler rundt sånn) Selv om jeg ikke er mørkredd så vil jeg gjerne komme meg ned fra skogen før det blir helt tussmørkt :-)




Var så heldig at en firehjuling hadde kjørt forran meg mesteparten av veien, så det ble lettere å gå, men etterhvert snudde de sporene og jeg måtte trampe veien selv..... men vrang som jeg var så hadde jeg bestemt meg for å gå helt opp til toppen og et lite vann som ligger der. Syns det ble for dumt å snu sånn halvveis...ikke vet jeg når jeg kommer meg opp dit igjen heller....kommer det mer snø så blir det vanskelig å gå og jeg må eventuelt vente til det blir skikkelig skiføre..




Noen steder var bekkene helt igjenfrosset mens andre steder var de fortsatt åpne, egentlig veldig lite å ta bilder av for tiden....









Istappene er facinerende å se på....




Jeg kom meg utrolig nok på toppen, gjennomvåt av svette, og helt gåen i beina...men jeg kom opp, så jeg var ganske så fornøyd med meg selv. At jeg hadde hjemturen igjen tenkte jeg ikke på, dessuten var det mye nedoverbakker så jeg satset på at det gikk bra..... :-)





Hvitt, stille og fredelig......
Helt perfekt for å rusle rundt i egne tanker og nyte naturen...glemte selvfølgelig å ta med mat så jeg ble sulten etterhvert, men har litt å tære på så jeg overlevde :-D 




Så kun noen småfugler på turen og masse spor....deriblant masse fjær så jeg tror en rovfugl hadde fått seg et bra måltid en dag..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar