mandag 3. september 2012

Storskarv og Hegre..


 På lørdag var jeg fotograf i bryllup, noe jeg aldri har gjort før, men jeg gjorde mitt beste så får vi se hva resultatet blir etterhvert :-)
Uansett var det veldig godt å være med venninna på tur i går og få luftet hodet for bryllupsbilderedigering...hun hadde sett Skarv et sted langs Trondheimsfjorden så vi la turen dit for å se om det var noen fugler og se..



Og sannelig hadde vi lykken med oss, en skarv satt allerede på pålene når vi kom og innen vi dro igjen hadde 4 skarver og en hegre vært innom.

 Hegren var litt usikker og fløy først litt hit og dit, men landet tilslutt på en ledig påle den og :-)






Lærte i går at lyse skyer, sjø og mørke fugler er en utfording å ta bilder av....så mange av bildene fikk kullsvarte fugler og en altfor lys bakgrunn..men noen ble brukbare. Jeg har uansett merket at bildene mine blir helt annerledes på andre pcer og når jeg skriver dem ut så jeg tror det er på tide med en skjermjustering eller noe sånnt...



 Sola kom heldigvis frem nå og da og jeg fikk "sidesol" på noen av bildene, da ble det litt enklere å få frem farger og mønster, men hva hjalp vel det når en kritthvit måke kom og satte seg like ved skarven.....


Fikk justert såpass at det ble litt bedre lys på fuglene..men en svart fugl og en hvit på samme bilde var utfordrende nok merket jeg...



Jeg så det ikke før jeg redigerte at denne skarven faktisk er ringmerket, det er den andre fuglen som er merket jeg får bilde av i høst, den forrige var en trane med 3 ringer i forskjellige farger på en fot :-)


3 kommentarer:

  1. Nå ventet jeg en sniktitt fra bryllup her da men... får vel ta til takke med en skarv i smoking og en måse i fjærletthvitt, he he

    Godt du overlevde lørdagen da Anne, og håper du deler bitte litt med oss her eller der :-) Romlemantisk æ sjø!

    SvarSlett

  2. Hihi....fugler og bryllup blir nok to veldig forskjellige ting ja :-)
    Sitter med redigering av de bryllupsbildene enda, og vil ikke legge ut noen før brudeparet har fått dem... :-)
    Men jeg overlevde ja, morsomt å være på tomannshånd med brudepar og forlovere for å ta bilder, men "svirring" med kamera rundt massevis av folk som i kirka og sånnt kan jeg styre meg for da. Uansett var det en flott erfaring å ta med seg videre :-)

    SvarSlett
  3. Vilka fina bilder du fick, bra färg o skärpa...hägrar är så stiliga. Bra jobbat!

    SvarSlett